ACOUSTIC ENERGY AE500

ACOUSTIC ENERGY AE500


Acoustic Energy AE500 - dvoupásmové stojanové reprosoustavy s bassreflexem nejvyšší řady reprosoustav

Barva: Black, White, Walnut

Acoustic Energy AE500 - dvoupásmové stojanové reprosoustavy… Více

Výrobce: Acoustic Energy

Běžná cena 34 990 Kč. Ušetříte 83% (29 158 Kč) 5 832 Kč
Varianta neexistuje
hifimarket.cz
hifimarket.cz
ks

Prodejci1

Prodejce Prodejce Měsíční splátka Dostupnost Měsíční splátka Množství (ks)
ACOUSTIC ENERGY AE500 Prodejcehifimarket.cz Cena produktu
34 990 Kč
Měsíční splátka
5 832 Kč
Měsíční splátka
5 832 Kč
Více 5 832 Kč Do obchodu Cena produktu
34 990 Kč
Do obchodu

Acoustic Energy AE500 - dvoupásmové stojanové reprosoustavy s bassreflexem nejvyšší řady reprosoustav

Barva: Black, White, Walnut

Acoustic Energy AE500 - dvoupásmové stojanové reprosoustavy… Více

Výrobce: Acoustic Energy

Nákup zboží probíhá na e-shopu prodejce, z našeho webu bezvasplatky.cz vás tam přesměrujeme.

Jak funguje nákup na splátky?

Acoustic Energy AE500 - dvoupásmové stojanové reprosoustavy s bassreflexem nejvyšší řady reprosoustav Barva: Black, White, Walnut Acoustic Energy AE500 - dvoupásmové stojanové reprosoustavy s bassreflexem nejvyšší řady reprosoustav Výškové reproduktory s tuhou kalotovou membránou z uhlíkových vláken a WDT zvukovodem, odlitým z hliníku, umístěným v blízkosti středobasového měniče - poskytují bleskurychlý, přirozený zvuk, který posluchače překvapí svou neutralitou. Středobasové měniče s membránou s uhlíkové tkaniny - vynikají srovnatelným výkonem a přesností výrobcem dosud používaných legendárních keramicko-hliníkových měničů, ale mají ještě lepší vlastnosti v parametrech útlumu vlastních rezonancí membrány, což přináší ještě hladší a transparentnější zvuk, mimořádně velké kmitací cívky, zajišťující nízké tepelné zatížení a velmi vysokou účinnost pohonu membrány, díky čemuž poskytují vysoce dynamické a přesto kontrolované basy, optimalizovaný systém pohonu a zavěšení membrány, pro dosažení maximální linearity a co nejnižšího zkreslení. To zaručuje věrnou reprodukci středního pásma, zatímco přirozená lehkost membrány z karbonových vláken zvyšuje její rychlost a snižuje setrvačnost, čímž je dosaženo mimořádné čistoty reprodukce. Resonance Suppression Composite (RSC) - vysoce kvalitní a propracovaná konstrukce ozvučnice s zadním štěrbinovým bassreflexem, akusticky téměř inertní materiál na výrobu skříní - sendvičová konstrukce kompozitního materiálu s jádrem s pevné akusticky netečné pryže, který výrazně snižuje akustické vyzařování skříně, které by jinak zabarvovalo reprodukci. Výsledný výrobek s čistými a přehlednými liniemi, nabízející vynikající akustické vlastnosti, kvalitu a poměr ceny a výkonu, přináší vzrušující a výkonnou reprodukci. Tři varianty provedení - pravá dýha americký ořech / černý lak / bílý lak systém : 2 pásmový bassreflex vysokotónový reproduktor : 25 mm karbonová kopule středobasový reproduktor : 125 mm karbonová kónická membrána ozvučnice : Resonance Suppression Composite - sendvičová konstrukce stěny frekvenční rozsah : 45 Hz – 28 kHz (+/- 6dB) impedance : 6 ? citlivost : 87 dB - 1 W / 1 m rozměry š / v / h : 185 x 310 x 260 mm hmotnost : 8 kg / kus Jubilejní desátý ročník tradičního vyhlašování produktu roku magazínu Hi-Fi Voice.com spadl do prapodivného roku 2020 a všechny původní plány tak musely jít stranou. I proto jsmE se rozhodli, že půjdeme cestou, která je nakonec obvyklá u většiny světových časopisů a že produkty roku pro tento rok budou vyhlášeny nikoliv na základě hlasování vás, našich čtenářů, ale půjde o vyhlášení těch, které na nás v tomto roce udělaly největší dojem. Pro trochu skromnější ročník 2020 tak jen o kousek níže uvidíte vždy vítězný výrobek v rámci dané kategorie a k němu pětici dalších (v abecedním pořadí), které se dostaly do užšího finále a stojí bez diskuse také za pozornost. REPROSOUSTAVY REGÁLOVÉVÍTĚZ: KEF LS50 MetaTOP 5Acoustic Energy AE500Elfton RingoMagnat Signature 903Wharfedale Linton HeritageXavian Corallo Esclusivo Příběh Phila Jonese začíná až poeticky – syn londýnského hudebníka se shlédne v lásce k hudbě a zvuku, naučí se hrát na baskytaru a místo školy raději sběhne k muzikantské kariéře. Mezitím ale už od devíti let staví pro zábavu rádia, v patnácti postaví první baskytaru a navine první vlastní cívky, aby logicky navázal aparátem právě pro tuhle baskytaru. Následovaly různé práce, až Jones skončil u jednoho dávno ztraceného anglického výrobce reprosoustav, kde získal základy vývoje a výroby, aby posléze jako majitel malého nahrávacího studia v jižním Londýně vyrobil první reprosoustavy tak, aby se líbily právě jemu. To byl okamžik vzniku značky Acoustic Energy s modelem AE1, psal se 4. duben 1987. Dnes firma stále používá pro své reprosoustavy označení AE následované číslem a stále jí vládne Phil Jones, byť dnes už s podstatně širším týmem. Vrcholem aktuální nabídky je série 500, kde je základem regálový model AE500.Ten nese všechny designové prvky, na které jste od Acoustic Energy zvyklí a dodnes jsou v křivkách kabinetů používané jemné odkazy na původní estetiku AE1. AE500 jsou velmi čisté a úhledně zpracované reprosoustavy menších rozměrů. Ozvučnice mají výšku 31 cm, šířku 18,5 cm a hloubku 26 cm, přičemž celé váží na danou velikost solidních 8 kg. Mírná zakulacení rohů a sražení některých hran rozbíjí nudnou pravoúhlost a přidává AE500 na zajímavé modernosti, stejně jako provedení v hlubokém černém či bílém lesku, byť (pravda, subjektivně) nejhezčí je polomatně lakovaná dýha z amerického ořechu. Ozvučnice je zkonstruována z proprietárního firemního materiálu – 1,8 cm tlustých desek, vyrobených z kompozitu odolného rezonancím. V praxi jde o dvě vrstvy MDF, oddělené od sebe bitumenovým pásem, tak trochu vlastně máte „ozvučnici v ozvučnici“. Jednoduchost designu je patrná i na zadní straně, kde najdete jen veliký štítek a z něj vystupující jediný pár velkých reproduktorových terminálů ve spodní části, u horní hrany se otevírá štěrbinový bassreflex, tak jak je pro Acoustic Energy poměrně charakteristické.Čelní stěna hostí pro regálovky typické dva měniče, výrazně tvarovaná planžeta tweeteru lehce překrývá koš středobasu.Vysokotónový reproduktor dostal podobu klasické kopulky s neméně klasickým průměrem 2,5 cm, co už ale klasické rozhodně není, to je její zapuštění do výrazného zvukovodu a také to nejpodstatnější – je vyrobena z uhlíkového vlákna.Na výškáč navazuje středobasová membrána s průměrem 12,5 cm, taktéž vyrobená z uhlíkových vláken. Má běžný kónický tvar i běžný vlnkový závěs, uprostřed pak najdete relativně výrazný kovový fázový nástavec. O pohon se stará cívka s průměrem 3,5 cm, magnetický systém je ferritový, tak jako u tweeteru.Frekvenční výhybky používá cívky na vzduchovém jádře nebo svitkové polypropylenové kondenzátory. Přechodová frekvence je nastavena na 2 800 Hz.Výrobce udává frekvenční odezvu 45 – 28 000 Hz v nezvykle štědrém tolerančním pásmu +/- 6 dB, u citlivosti 87 dB bližší specifikace podmínek chybí. Naopak u jmenovité impedance 6 ohm není potřeba nic dodávat. AE500 jsme mohli poslouchat na několik systémech. Primárně na Copland CSA 100 s Moon 650D, ale také s Electrocompaniet ECI 80D nebo „velkým“ systémem Moon 780D / 740P / 870A. Propojeno bylo kompletně kabeláží Nordost, konkrétně řadami Heimdall 2 a Red Dawn, napájeno přes IsoTek EVO3 Sigmas. Na porovnání nám hrály Focal Sopra No. 2 nebo Falcon Acoustics R.A.M. Studio 10. Už od prvních tónů je znát, že Acoustic Energy a jejich uhlíkové membrány kmitají s lehkostí a přesností, stejně jako cítíte trochu neobvyklý charakter spodních oktáv. Hluboké tóny v Sacksioniho „Hiccups“ („STS Test Demo CD Vol.1“ | 2014 | STS Digital | STS-6111134) zněly s napjatostí dobře natažené tětivy, rychlé, úderné a rázné, byť nemáte třeba oproti tradičnějším materiálům pocit takové váhy a robustnosti. Na to, jak jsou AE500 malé ovšem umí nabídnout fyzicky citelný impuls a výtečnou, zařezávající čitelnost se samozřejmým ohraničením jednotlivých basových not. Podobný dojem velmi svižné, lehké a vzdušné reprodukce panoval i ve středním pásmu, kdy zpěv Karen Matheson v „Ailein Duinn“ („L’Héritage Des Celtes“ | 2011 | Columbia | COL 481530-2) zněl příjemně netechnicky a přitom ale výtečně čistě a velmi pevně. Panuje tu těžko popsatelný pocit expresivnosti a autority, cítíte, jak měniče kmitají přesně a jak umí dát najevo velkou porci energie. Zvuk je i díky tomu spíše utaženější a nijak nehýří objemem a plností, zato má realistické proporce a výtečný detail, v němž probleskne velmi jasně a řízně i jadrnost sykavek, ale ty přitom nejsou hrubé. Cinkot různých činelů v „La Rosita“ Bena Webstera a Colemana Hawkinse („Encounters“ | 2013 | Verve | 31452147-2) ukázal na nezmenšující se chuť AE500 hrát výrazně a energicky, ani nejvyšší konec frekvenčního rozsahu není zjemněný nebo nějak opatrný, naopak je průbojný, živý a znělý. Nemusíte se ale bát – přestože tóny jsou „křupavé“ a analyticky prokreslené, nejsou agresivní nebo ostré. Velký činel zněl krásně agilně a rázně, jako skutečně velká kovová plocha se všemi těmi pozvolna utichajícími rezonancemi. Stejně jako u středů se uhlíkové membrány AE500 mohou pyšnit opravdu moc pěknou transparentností, necítíte žádné zrno nebo nejistotu, jsou to jasné, konkrétní, pevně řízené a ohraničené tóny. AE500 jsou poměrně kompaktní regálovky, takže logicky mají své dynamické limity, ale s mohutnými údery bubnů a obrovskou porcí vzdouvající se energie v „Rí Na Cruinne“ od Clannad („Extended Dynamic Experience 5“ | 2017 | STS Digital | STS-6111158) si poradily dobře. Není to o mohutnosti, ale o soustředěném, přesném, úderném a parádně pevném přednesu, který udrží v reprodukci pořádek. Můžete si tak vychutnat pěkně podaný švih paličky do napnuté membrány, tu její drnčivou rezonanci i pořádnou dávku důrazu, kdy AE500 dokážou tón a energii doslova vystřelit. Zvuk AE500 lze označit za opravdu transparentní a v každém okamžiku soustředěný, velmi rychlý, velmi energický a snaživý – až trochu „elektrostatický“. V živé „Fortysomething“ od zpěvačky Eleonore („Incredible Music & Recordings“ | 2012 | STS Digital | STS-6111130) dokázaly díky své transparentnosti reprosoustavy předvést ukázněnost a skutečnost, že ani pod tlakem neztrácí zvuk čitelnost – v praxi můžete hrát tak nahlas, jak se vám jen chce a AE500 se ochotně podvolí. Stejně tak docela dobře fungují díky s lehkostí hrajícím reproduktorům i při nižších poslechových úrovních. Rozlišení je ale jednoduše dobré až výtečné, nahrávka je předestřená se samozřejmostí a vyrovnaností. Prostor nahrávky „Dream about you“ (Eva | „STS Test Demo CD Vol. 1“ | 2014 | STS Digital | STS-6111134) nepostrádal vzduch a pocit volnosti, hlavně ale byla scéna vytažená ven z ozvučnic, na šířku jejich roztečí sice stále definovaná, ale plastická a pěkně propojená v pravolevém směru, s nástroji s citelným předozadním roztříděním. AE500 neměly žádný problém, hudba z nich září s lehkostí a přehledem. Na „Breaking Silence“ ze stejnojmenného alba Janis Ian (1993 | Columbia | 519 614-4) se AE500 ukázaly jako vzorné – vyvážené (krom hlubokých basů, kde váhu a objem doženete jen posazení ke zdi), ne snad vysloveně muzikální, ale ani technicistně analytické. Jsou velmi ochotné se poddat signálu a svým způsobem i charakteristice systému a nahrávky, jakkoliv své stěžejní vlastnosti jako vysokou rychlost nebo údernost si zachovávají vždy. Je to poslech, který má analytické ambice, ale neobětuje pro ně příjemný rozměr pro každodenní soužití. Acoustic Energy AE500 jsou zajímavé moderní regálovky se vším všudy – vzhledem i zpracováním přiznávají moderní střih, konstrukčně jsou vlastně klasické, ale jejich karbonové membrány vnáší do výsledného zvuku velmi neobvyklou lehkost, rychlost, konkrétnost a až elektrostaticky nenásilnou artikulaci i malých detailů bez nutnosti tlačení na pilu. Pravda, nejsou svým charakterem úplně pro milovníky tučného, masitého zvuku a vyznavače nejnižších oktáv (byť to se dá do jisté míry dohnat přisunutím k zadní stěně, což bude koneckonců stejně jejich nejpravděpodobnější pozice), ale jako univerzální řešení s high-endovými ambicemi AE500 rozhodně fungují dobře. KLADY+ pěkný vzhled+ lehkost, s jakou artikulují libovolný hudební materiál+ analytičnost bez technické strohosti+ celková dobrá transparentnost+ umí hrát nahlas i potichu ZÁPORY- pro hlubší basy kolem 50 Hz musí být u zdi Autor: Autor: Daniel Březina, hifi-voice.com

Zobrazit více

Parametry
Úrok 0%
Výrobce Acoustic Energy